Tuesday, September 29, 2009

Who was the source?

Statement from Saudi Press Agency --

Jeddah, September 29, SPA -- An official source denied a report published in the British Sunday Express on September 27, 2009 corresponding to 8/10/1430 H. alleging that the Head of British External Security Agency accompanied by the Chief of the Israeli Institute for Intelligence and Special Operations (Mossad) held a meeting with Saudi officials in London and that, during the meeting, they agreed that should Israel attack the new Iranian nuclear facility, the Kingdom of Saudi Arabia would overlook the Israeli fighters flying over the Kingdom's territories, according to the British newspaper.

The source described the report as categorically false and untrue, demanding that the editors of the British newspaper deny the baseless news in compliance with press credibility.

Besides the assumption that the Express would care about "credibility", one question is whether this story was planted to smoke out such a denial. There's probably a lot about the latest Iran crisis where things don't mean what they appear to mean. Note that there is a vague attribution in the Express story -- to John Bolton.

No comments: